1. | Berg, Niclas / Ekonomisk-geografiska institutionen |
En karriärstudie över institutionens tidigare studerande / Niclas Berg.
- Ingår i: Ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo Akademi 1963-1988 : studia in honorem Gösta A. Eriksson / /Ed. Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademis förlag, 1988, s. 38-59. Tabula gratulatoria Gösta A. Eriksson publikationer 1963-1988. ISBN 951-9498-40-0 |
|
2. | Eriksson, Gösta A. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Institutionen för ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo
Akademi / Gösta A. Eriksson.
- Ingår i: The Nordic countries and the EEC : papers presented at a workshop in Lund, September 1988. - Uppsala : Uppsala univ., 1989, s. 9:1-23. ISBN 91-87232-06-5 UDK 061.3:339.923 EC, 339.923 EC |
|
3. | Eriksson, Gösta A. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Institutionen för ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo
Akademi / Gösta A. Eriksson.
- Ingår i: TERRA, ISSN 0040-3741, 100 (1988) s. 2. |
|
4. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Competitive distribution networks : the Finnish magazine paper industry in UK /
Bo Forsström.
- Ingår i: Research developments in international marketing / Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademi. Ekonomisk-geografiska institutionen., 1988, s. 17-39. - (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi. Ser A., ISSN 0358-5654 ; 269). ISBN 951-649-505-2 |
|
5. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Det industriella företagets geografi : en lokaliseringsteoretisk ansats / Bo
Forsström.
- Ingår i: TERRA, ISSN 0040-3741, 100 (1988) 2, s. 231-234. |
|
6. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Industriella nätverk : en behavioral ansats för studiet av teknologisk
utveckling i industriella system / Bo Forsström. - Åbo : /Åbo Akademi./
Ekonomisk-geografiska institutionen, 1988. - 35 s. : ill.
- (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi.
Ser. A. Serie A, ISSN 0358-5654 ; 258).
ISBN 951-649-434-X UDK 65.012.26, 338, 62 |
|
7. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
En kongressgeograf i farten : professor Gösta A. Erikssons utländska kontakter
och internationella impulser / Bo Forsström.
- Ingår i: Ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo Akademi 1963-1988 : studia in honorem Gösta A. Eriksson / /Ed. Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademis förlag, 1988, s. 9-14. Tabula gratulatoria Gösta A. Eriksson publikationer 1963-1988. ISBN 951-9498-40-0 |
|
8. | Nyholm, Monica / Ekonomisk-geografiska institutionen |
En karriärstudie över institutionens tidigare studerande / Niclas Berg.
- Ingår i: Ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo Akademi 1963-1988 : studia in honorem Gösta A. Eriksson / /Ed. Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademis förlag, 1988, s. 38-59. Tabula gratulatoria Gösta A. Eriksson publikationer 1963-1988. ISBN 951-9498-40-0 |
|
9. | Nyholm, Monica / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Transporternas betydelse för en levande skärgård / Monica Nyholm.
- Ingår i: TERRA, ISSN 0040-3741, 100 (1988) 2, s. 227-230. |
|
10. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo Akademi 1963-1988
: studia in honorem Gösta A. Eriksson / /Ed. Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo
Akademis förlag, 1988. - 96 s. : ill.
Tabula gratulatoria Gösta A. Eriksson publikationer 1963-1988.
ISBN 951-9498-40-0 |
|
11. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Företaget som studieobjekt i geografisk bemärkelse / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: TERRA, ISSN 0040-3741, 100 (1988) 2, s. 223-227. |
|
12. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Institutionen för ekonomisk geografi : idag och imorgon / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo Akademi 1963-1988 : studia in honorem Gösta A. Eriksson / /Ed. Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademis förlag, 1988, s. 27-35. Tabula gratulatoria Gösta A. Eriksson publikationer 1963-1988. ISBN 951-9498-40-0 |
|
13. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Relations between the concept of distance and international industrial
marketing / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Research developments in international marketing / Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademi. Ekonomisk-geografiska institutionen., 1988, s. 1-16. - (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi. Ser A., ISSN 0358-5654 ; 269). ISBN 951-649-505-2 |
|
14. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Den ekonomiska geografin vid Svenska handelshögskolan / Nils H. Winter.
- Ingår i: TERRA, ISSN 0040-3741, 100 (1988) 2, s. 208-212. |
|
15. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Merenkulkualan taloudellinen ja hallinnollinen tutkimus Suomessa / Nils H.
Winter.
- Ingår i: TERRA, ISSN 0040-3741, 100 (1988) 4, s. 461-466. |
|
16. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Om inställningen utomlands till Finland, finländska produkter och finländsk
marknadsföring / Nils H. Winter. - Hfors : Svenska handelshögskolan, 1988. - 16
blad : ill.
- (Meddelanden från Svenska handelshögskolan, ISSN 0357-4598 ; 188).
Sarjalla myös engl. nimeke.
ISBN 951-555-296-6 UDK 339, 339.564, 338.469.5, 339.166.82 |
|
17. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Professor Gösta A. Erikssons 25-åriga verksamhet i Åbo sedd ur en medarbetares
perspektiv / Nils H. Winter.
- Ingår i: Ekonomisk geografi och internationell marknadsföring vid Åbo Akademi 1963-1988 : studia in honorem Gösta A. Eriksson / /Ed. Jan-Åke Törnroos. - Åbo : Åbo Akademis förlag, 1988, s. 1-8. Tabula gratulatoria Gösta A. Eriksson publikationer 1963-1988. ISBN 951-9498-40-0 |
|
18. | Eriksson, Gösta A. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Integration and investments from a Finnish viewpoint / Gösta A. Eriksson.
- Ingår i: The Nordic countries and the internal market of the EEC - research on the economic consequenses of intergration : abstracts from the workshop / ed. Lise Lyck. - Copenhagen : Copenhagen Business School. Faculty of Economics and Business Administration, 1989, s. 16. |
|
19. | Eriksson, Gösta A. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Integration and investments from Finnish viewpoint and the EC inner free market
in 1992 / Gösta A. Eriksson. - Åbo : Åbo Akademi. Ekonomisk-geografiska
institutionen, 1989. - 21 s. : tab.
- (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi.
Serie A, ISSN 0358-5654 ; 287).
ISBN 951-649-602-4 UDK 339, 339.923 EC |
|
20. | Eriksson, Gösta A. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
K-samhällets framtid : myt eller verklighet? / Gösta A. Eriksson.
- Ingår i: Finsk tidskrift, ISSN 0015-248X, (1989) 5, s. 252-265. |
|
21. | Eriksson, Gösta A. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Some effects on Finnish trade and factor movements of the inner free market in
1992 : with an appendix: Finland's trade with the SEV-countries / Gösta A.
Eriksson. - Åbo : Åbo Akademi. Ekonomisk-geografiska institutionen, 1989. - 29
s. : ill.
- (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi.
Serie A, ISSN 0358-5654 ; 273).
ISBN 951-649-529-X UDK 339.5(480), 339.923 EC, 339, 339.923, 339.56 |
|
22. | Ojala, Lauri / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Strategisen suunnittelun ja markkinoinnin merkitys satamille / Lauri Ojala.
- Ingår i: Studia maritima -sarja : Turussa lukuvuonna 1988/89 pidetyt yleisöluennot / red.: Juhani Vainio. - Turku : Turun yliopisto, 1989, s. 49-74. - (Turun yliopiston merenkulkualan koulutuskeskuksen julkaisuja. B, ISSN 0782-3630 ; 20). ISBN 951-880-293-9 UDK 656.6, 656.6 |
|
23. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
On culture and internal industrial marketing / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Research in marketing : an international perspective : proceedings of the 5th IMP conference, September 5-7, 1989, State College/ University Park, Pennsylvania / ed. by David T. Wilson, Sang-Lin Han and Gary W. Holler. - Pennsylvania : The Pennsylvania state univ. Institute for the study of business market, 1989, s. 751-767. |
|
24. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Merenkulkualan taloudellinen ja hallinollinen tutkimus Suomessa : (korkeakoulut
ja yliopistot) / Nils H. Winter.
- Ingår i: Terra, ISSN 0040-3741, 100 (1989) 4, s. 461-466. Även i: Merenkulkualan tutkimuksen tila ja tulevaisuus/red. Juhani Vainio. (Turun yliopiston merenkulkualan koulutuskeskuksen julkaisuja, B 18). |
|
25. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Navigare necesse est : så också att forska i sjöfart / Nils H. Winter.
- Ingår i: Navigator, ISSN 0355-7871, (1989) 7-8, s. 5. |
|
26. | Ojala, Lauri / Ekonomisk-geografiska institutionen |
On the relationships between indusry's distribution strategies and the
transportation industry / Lauri Ojala.
- Ingår i: Logistik i Norden / T. Skjött-Larsen (red.). - Kopenhavn, 1990, |
|
27. | Storbacka, Carola / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Futurhandelns tillämpning på försäljning av pälsdjursskinn / Carola Storbacka.
- Kokkola : Garantiföreningen för Chydenius-institute r.f., 1990. - 117 s. :
ill.
- (Chydenius-institutet. Undersökningar, ISSN 0358-0148 ; 47).
ISBN 951-9053-46-8 |
|
28. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Cultural issues in international business operations : business culture and
industry culture / Jan-Åke Törnroos and Karin Holstius. - Lappeenranta :
Lappeenrannan teknillinen korkeakoulu, 1990. - 28 s. : ill.
- (Tutkimusraportti/Lappeenrannan teknillinen korkeakoulu.
Tuotantotaloudellinen osasto, ISSN 0784-7688 ; 30).
ISBN 951-763-639-3 |
|
29. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Cultural aspects in the interaction formation process in international
industrial marketing / Kristian E. Möller, Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Advanced research marketing : proceedings of the 19th annual conference of the European Marketing Academy, Innsbruck, Austria, May 22-25, 1990 / ed. by Hans Muhlbacher and Christoph Jochum. - Innsbruck, 1990, s. 599. |
|
30. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Cultural aspects in the development of international byer-seller relationships
/ Jan-Åke Törnroos, Kristian Möller.
- Ingår i: Research developments in international industrial marketing and purchasing : proceedings of the sixth I.M.P. conference / ed. by Renato Fiocca, Ivan Snehota . - Milano : Universita Bocconi, 1990, s. 1017-1035. |
|
31. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Cross-cultural business and country images : the case of Finland in five
European countries / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Proceedings of the third symposium on cross cultural consumer and business studies / red. Nicholas E. Synodinos...et al. - Hawaii, 1990, s. 346-357. |
|
32. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Sjöfartens internationalisering : några reflexioner / Nils H. Winter.
- Ingår i: Studia maritima -sarja : Turussa lukuvuonna 1989/90 pidetyt yleisöluennot / toim. Juhani Vainio. - Turku : Turun yliopisto. Merenkulkualan koulutuskeskus, 1990, s. 98-105. - (Turun yliopiston merenkulkualan koulutuskeskuksen julkaisuja, ISSN 0782-3630 ; B 27). ISBN 951-880-486-9 |
|
33. | Nyholm, Monica / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Utveckling av strategiska nätverkspositioner : den finländska
journalpappersindustrin på EG-marknaden : 2 fallstudier: Italien och
Västtyskland / Bo Forström och Monica Nyholm. - Åbo : Åbo Akademi.
Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten. Ekonomisk-geografiska institutionen,
1991. - 69 s. : ill.
- (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi.
Ser. A, ISSN 0358-5654 ; 340).
ISBN 951-649-906-6 |
|
34. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Country image : how does it work? / Jan-Åke Törnroos, Timo Ranta.
- Ingår i: EMAC'1991. Proceedings : Marketing thought around the world : volume 3 : 20th European Academy Conference. Department of Marketing. Michael Smurfit Graduate School of Business. University College Dublin. 21-23 May 1991. - Dublin : Michael Smurfit Graduate School of Business, 1991, s. 1016-1036. |
|
35. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Finlands image i Europa : europeiska företagsledares finlandsbild / av Jan-Åke
Törnroos, Niclas Berg, Karin Bergman. - Åbo : Åbo Akademi.
Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten. Ekonomisk- geografisk institutionen,
1991. - 148 s. : ill.
- (Meddelanden från Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten vid Åbo Akademi.
Ser. A, ISSN 0358-5654 ; 342).
ISBN 951-649-934-1 |
|
36. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Kultur, geografi och analys : geografiska finlandsbilder i Europa / Jan-Åke
Törnroos.
- Ingår i: Europa förändras, förändras geografin / Pauli Tapani Karjalainen & Perttu Vartiainen (ed.). - Joensuu : Joensuun yliopisto, 1991, s. 337-371. - (Tiedonantoja/Joensuun yliopisto, kulttuuri- ja suunnittelumaantiede, ISSN 0784-0438 ; n:o 19). ISBN 951-696-989-5 |
|
37. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Om företagets geografi : en teoretisk och empirisk analys / av Jan-Åke Törnroos
. - Åbo : Åbo Akademis förlag, 1991. - 304 s. : ill., kart.
Diss.: Åbo Akademi.
ISBN 951-9498-97-4 |
|
38. | Winter, Nils H. / Ekonomisk-geografiska institutionen |
International logistics a core discipline in economic geography? / Nils Winter.
- Ingår i: Studies in honour of Mauri Juho Palomäki on the occasion of his sixtieth birthday 30 November 1991 / ed. by Kauko Mikkonen. - Wasa : Universitatis Wasensia, 1991, s. 157-162. - (Acta Wasaensia, ISSN 0355-2667 ; no 28). ISBN 951-683-404-3 |
|
39. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Local resource mobilization and some internationalization strategies in the
context of 1992 / Heikki Eskelinen, Bo Forsström.
- Ingår i: Changing Europe and comparative research / ed. by Pekka Kosonen. - Hki : VAPK-publishing, 1992, s. 90-102. - (Suomen akatemian julkaisuja, ISSN 0358-9153 ; 1992, 5). ISBN 951-37-0967-1 |
|
40. | Fsorsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Maktens osynliga händer : rec. av Eidem & Skog (red.), Makten över företagen /
Bo Forsström.
- Ingår i: Nord Revy, ISSN 0802-8818, (1992) 2, s. 43. |
|
41. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
The rocky road to Europe : a comparison of experience of SMEs in two Finnish
regions / Heikki Eskelien, Bo Forsström and Timo Lautanen.
- Ingår i: Small and medium-sized firms in the internal market : strategies and regional implications / ed. by Bo Forsström. - Turku : Eurooppa-instituuti, 1992, s. 67-91. - (Eurooppa-instituutin keskusteluaiheita, ISSN 0788-964X ; 1992, 2). ISBN 952-9581-15-7 |
|
42. | Forsström, Bo / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Suomalaisen paperiteollisuuuden eurooppalaistuminen : mietteitä
sisämarkkinoiden kynnykseltä / Bo Forsström.
- Ingår i: Alue ja ympäristö (1992) 1, s. 54-58. |
|
43. | Nyholm, Monica / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Helsingfors ; Helsingfors, näringsliv ; Helsingfors, kommunikationer ;
Helsingfors, kulturliv / Monica Nyholm.
- Ingår i: Nationalencyklopedin : ett uppslagsverk på vetenskaplig grund utarbetat på initiativ av statens kulturråd : 8. bandet / chefred.: Kari Marklund. - Höganäs : Bra böcker, cop. 1992, s. 517-518. ISBN 91-7024-619-X |
|
44. | Nyholm, Monica / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Helsingfors universitet / Monica Nyholm.
- Ingår i: Nationalencyklopedin : ett uppslagsverk på vetenskaplig grund utarbetat på initiativ av statens kulturråd : 8. bandet / chefred.: Kari Marklund. - Höganäs : Bra böcker, cop. 1992, s. 519. ISBN 91-7024-619-X |
|
45. | Nyholm, Monica / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Transportförhållandena i Velkua kommun / Åsa Sund och Monica Nyholm.
- Ingår i: Skärgård, ISSN 0356-9381, (1992) 3, s. 26-28. |
|
46. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Development of international industrial relationships in a cross-cultural
setting / Jan-Åke Törnroos...et al.
- Ingår i: The cultural dimension of international marketing : program : Odense University, Denmark, May 22-26,1992 / /red./ Dominique Bouchet. - Odense : Department of Marketing. Odense University, 1992, s. 362-375. |
|
47. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Images of Finland and Finnish businesspeople through the prisms of European
sales managers / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Cross-cultural communication in Europe / Michael Berry (ed.). - Turku : Eurooppa-instituutti, 1992, s. 22-35. - (Eurooppa-instituutin keskustelunaiheita, ISSN 0788-964X ; 1992, 1). ISBN 952-9581-14-9 |
|
48. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Reasons for international industrial interaction and cultural adaptions /
Andrea Bonaccorsi...et al.
- Ingår i: Marketing for Europe - marketing for future : proceedings of the 21st annual conference of the European Marketing Academy, Aarhus, Denmark, May 26-29, 1992 / ed. by Klaus G. Grunert and Dorthe Fuglede. - Aarhus : The Aarhus School of Business, 1992, s. 1233-1238. ISBN 87-89695-07-0 |
|
49. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
A structuralist approach to interaction and networks in business marketing /
Timo Ranta, Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Marketing for Europe - marketing for future : proceedings of the 21st annual conference of the European Marketing Academy, Aarhus, Denmark, May 26-29, 1992 / ed. by Klaus G. Grunert and Dorthe Fuglede. - Aarhus : The Aarhus School of Business, 1992, s. 1139-1158. ISBN 87-89695-07-0 |
|
50. | Törnroos, Jan-Åke / Ekonomisk-geografiska institutionen |
Suomi-kuva kansainvälisessä markkinoinnissa tanskalaisten ja italialaisten
yritysten näkökulmasta / Jan-Åke Törnroos.
- Ingår i: Liiketaloustieteellinen aikakauskirja, ISSN 0024-3469, (1992) s. 143-168. |